Zakelijke bankrekening

Pas geleden las ik een artikel van een bank dat veel ondernemers geen zakelijke bankrekening gebruiken. Dus alle zakelijke inkomsten en uitgaven gaan via een privé rekening, in de praktijk kom ik dit inderdaad veel tegen. Het verwerken van de boekhouding vindt vaak (veel) later plaats, weet jij dan nog wat zakelijk of privé was? Met als gevolg dat je onnodig veel tijd kwijt bent met het uitzoeken hiervan, en als de boekhouding wordt uitbesteedt, gaat het geld kosten.

Een zakelijk bankrekening kost geld maar je hebt er zeker baat bij, ook administratief gezien. Op deze manier kan je gebruik maken van een koppeling tussen een boekhoudprogramma en de bank. Alle inkomsten en uitgaven komen automatisch in het boekhoudprogramma, je bent geen tijd meer kwijt om bankafschriften over te typen, dat scheelt zeker (typ)fouten!

Nog een tip! Doe het ook niet andersom; betaal geen privé uitgaven van je zakelijk bankrekening, ook dit kost je veel uitzoek werk. Maak standaard periodiek een bedrag over naar je privé rekening wat jij denkt nodig te hebben om van te kunnen leven.

Heb je al een zakelijke bankrekening? Extra tip! Gebruik je spaarrekening voor het reserveren van belastingen en spaar voor grote uitgaven om je bedrijf verder te ontwikkelen!

Kortom; houdt privé en zakelijke bankzaken altijd gescheiden, het bespaard tijd en geld!